Pretty Little Liars - Serie #1 Hanna Marin

Hanna Marin är skolans It Girl. Hon är den som kommer med snabba kommentarer. Jag relaterar till henne väldigt mycket för att hon är den där självsäkra tjejen men ibland brister det men det är okej. Hon tycker heller inte om att älta saker utan det som har hänt har hänt och då måste vi göra det bästa utav det. Jag vet att jag är ensam om att tycka det här men jag tycker faktiskt att Hanna är den starkaste av de fyra tjejerna för hon är den som vågar visa känslor, hon vågar stå upp för den hon är och bara man reser sig upp någon gång så är det okej att gråta och vara ledsen. Hennes stil är feminin och är antingen naturligt smokey eller väldigt smokey i sin look. Jag har valt att försöka göra en liknande look som hon har på bilderna här ovan.
 
En disclaimer innan jag börjar det kanske inte är exakt men jag har gjort det på mitt sätt och på ett väldigt enkelt vis.Vill ni göra mer intensivt så får ni göra det. Ni behöver heller inte titta på Pretty Little Liars för att sno denna look, det är en väldigt enkel smokey eyes så vill ni ha tips på det kan ni också använda er av denna look. 
 
 
 
HUR JAG GJORDE

Jag började med att applicera denna rosaaktiga skuggan och tog den över hela mitt ögonlock
 Sedan tog jag denna ljusrosa skuggan och placerade i min ögonvrå för att ljusa upp lite. Detta är helt valfritt om du inte är så mörk i ögonvrån men detta gör att du ser mycket piggare ut med denna annars ganska mörka look. 
 Sedan tog jag denna skimriga mellanbruna färg i min yttre ögonvrå och blandade in till globlinjen med en väldigt fluffig borste, vill du ha en mörkare look kan du använda den mörkare färgen bredvid. 
 Sedan tog jag denna matta svarta skuggan och använde som eyeliner och tog längs min övre fransrad. När du gör detta gör det ingenting om det blir slarvigt för vad jag sedan gjorde var att jag tog en fluffig borste igen och blandade ut försiktigt för att få en så smokey effekt som jag ville ha.Kom ihåg att vara jätteförsiktig när du blandar ut för en svart skugga kan riskera att komma överallt och använder du en primer vilket du borde så sitter skuggan väldigt hårt vilket gör att det är svårt att ändra dina misstag. 
 
Sedan för att få en liten mer definition tog jag den mörkare bruna färgen längs undre fransraden och blandade ut. Detta ramar in ögonen mer och får looken att bli lite mer smokey. 
 
Till sist applicerade jag två olika mascaror för att få en lite mer längd och volym som Hanna har. 
 

PRODUKTER
1 och 2. Lancôme Hypnôse Star Palatte
3. Isadora Quartet Brown Patina- Smoke and Shimmer
4 och 5. Urban Decay Naked Basics "Crave och "Faint"
Mascara. Lancôme Hypnôse och Hypnôse Drama
 

KINDER
Hanna har en rosa men naturlig blush utan shimmer så jag använde mig av The Balm Bahama Mama Blush
 

LÄPPAR:
Hannas läppar är rosa men samtidigt väldigt naturliga så jag tog ett läppstift från Maybelline i Summer Pink och även lite läppglans ifrån Isadora i Lychée. Sedan tog jag en makeup vipe och satte läpparna mellan den för att inte få den där intensiva rosa effekten. Du kan skippa att göra det sista om du vill ha lite mer glans som Hanna har på första bilden men eftersom att jag vill ha en lite mer vardaglig look valde jag att skippa den biten. 
 
 
 Imorgon får ni inspirerande outfits!
 

Kommentera här: