Pretty Little Liars - Serie # Aria Montgomery

Aria Montgomery är tjejen som går sin egen väg. Hon tycker att Rosewood är för litet just för att det du inte vet om dig själv vet alla andra, särskilt när A finns. Jag tycker att Aria är en väldigt cool tjej även om hon ibland känns väldigt pretto och hon känns som den som gör minst misstag, alltså minst mänsklig. Jag kan känna igen mig i det där att jag är trött på ideal och man behöver vara på ett visst sätt för att passa in så jag går istället min egen väg. Hon är väldigt edgy i sin stil och hennes sminklook identifierar hennes gröna ögon väldigt mycket. 
 
DISCLAIMER: Ljuset gör att makeupen ser brunare ut än vad den egentligen är. 
 
HUR JAG GJORDE
Maybelline Color Tattoo 24 HR
Bild lånad från KICKS Jag började att lägga denna krämögonskugga över hela ögonlocket. Denna funkar att använda som en primer men jag föredrar att använda mig av en vanlig primer innan då jag tycker att den lätt kan lägga sig i väck på mig men du gör som du vill. Denna ger en väldigt fin brun skimrig färg som är en perfekt bas.
Sedan tog jag denna bruna matta skugga och la ute i ögonvrån. Jag tog sedan en fluffigare borste och jobbade mig inåt upp mot globlinjens mitt, sedan tog jag åter igen den lilla penseln och la ute i ögonvrån igen, bytte sedan borste igen jobbade inåt. Håll på så tills du känner att du är nöjd men vill du ha en typisk Aria look ska du inte hålla på för länge.
 
 Efter det tog jag denna singel skugga som har en lila underton i sig vilket betyder att den framhäver gröna ögon väldigt bra precis som Lucy Hale/Aria har. Jag gjorde på samma sätt som med den första bruna skuggan. Här kan du dock jobba mer. 
 Slutligen tog jag denna i ögonvrån för att ljusa upp lite. 
 
Jag använde mig av två olika mascaror och fyllde även i mina ögonbryn för att Aria har väldigt definierade ögonbryn.
 

PRODUKTER
Maybelline 24hr Color Tattoo "On and On Bronze"
 
KIKO Clics System (Plocka ihop själv) Bruna "212" Vita "200" (Tyvärr säljs inte detta märke i Sverige då det är italienskt men googla på det så får ni säkert upp någon hemsida som säljer det)
 
Make Up Store Microshadoe "Sophisticated"
 
Lancôme Hypnôse och Hypnôse Drama (Mascara)
 
Make Up Store Blush Sugar Pink 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Ida:

skriven

Fint!

Kommentera här: