Mina Foundations

Från vänster: Make Up Store CC-Foundation, Loréal True Match, Maybelline FITme, Benefit Some kind of gorgeous, Max Factor Whipped Cream
 

Jag samlar på foundations, är det något jag gillar att testa så är det nya märken och typer inom samma märke. Än så länge har jag dessa fem men jag har testat fler. 
 
Make Up Store CC Foundation "Light": Detta är en av mina favoriter just nu. Ni kanske har hört talas om CC-Cream? Detta är ungefär samma sak fast i foundation form vilket gör att den är lite mer täckande. CC står för Color Correcting vilket betyder att den jobbar mot rödheter och i ansiktet. Den är bra täckande för min röda och acne baserade hy. Den känns inte heller särskilt tung på hyn vilket jag gillar, även om du har har en bra täckning så känns det inte som att du bär mycket smink i ansiktet. 4,5/5
 
 Loréal True Match "W3": True Match är skapad för att den ska passa alla hudtyper alltså varm, kall eller normal hy. W står för Warm. C står för Cold och N står för Normal. Jag köpte denna när jag fortfarande var lite solkysst så den är aning mörk för mig nu och jag hann inte använda den jättemycket. Men jag kan säga att detta absolut är en bra foundation. Jag märkte ingen Holy Grail dock men jag tycker ändå om den. 4/5
 
Maybelline FITme "115": Denna är för ljus för mig så jag kan inte riktigt svara på om jag gillar den eller inte. 
 
Benefit Some Kind Of Gorgeous: Jag såg Ashley Benson snacka om denna, så varför inte testa den? Detta är en väldigt bra foundation om du inte vill använda så mycket smink. Den ska funka som en foundation och ett puder i ett, dock tror jag inte den riktigt funkar på de som är väldigt oljiga hyn, jag som är en aning oljig i T-Zonen måste addera extra puder. Men jag tycker om denna mycket. 4/5
 
 
Max Factor Whipped Cream: Detta är en väldigt bra foundation som nästan inte känns alls. Den är skapad för torr hy vilket jag nappade på eftersom att jag är väldigt torr nu på vintern. Den ger dock ändå en ganska matt finnish men är du väldigt olijig är denna ingenting för dig. Men är du torr ska du absolut testa denna! 4.5/5
 
 
 
 

Kommentera här: